tisdag 8 oktober 2013

Inga fler monster för mig!

Inga fler monster för mig handlar om en flicka som heter ANNIE ANDERSSON, hon önskar
sig ett litet djur att leka med, en kattunge eller kanske  en hundvalp. Men Annies mamma
ville inte att hon skulle ha ett djur. En dag bråkade hon med sin mamma och hon sprang i väg ut.
Hon hörde någon sitta i en buske och gråta hon tittade efter vem det var det var ett monster  som grät.
-Vad är det, frågade Annie.
-Jag hittar inte hem, sa monstret.
-Du kan följa med hem till mig, sa hon.
Hon gick upp på sitt rum med monstret, hennes mamma ropade att det var mat.
- Hon sa vänta här uppe jag ska bara gå ner och göra en sak.
När hon satt och åt så kom monstret ner.
Då sa hon jag ska bara gå och göra en sak. Hon gick ner med monstret till källaren. Monstret sa:
- Jag är hungrig!
Hon gav honom ett äpple, sen sprang hon upp satte sig och åt igen.
Då kom monstret upp igen och var större än innan.
Då sa Annie:
- Jag måste gå och göra en sak!
Då gick hon ner till källaren med monstret. Han hade ätit upp alla äpplen. Då kom Annies mamma ner i källaren och såg monstret hon sa:
- Annie du måste gå och lämna tillbaks monstret!!
Då gick hon och lämna tillbaka monstret och köpte 2 kattungar.

Inga kommentarer: